Sabtu, 07 Agustus 2010

aku bukanlah ....

aku bukan permata penghias mahkota..
aku cuma serpihan kaca yg terbuang..
aku bukan pujangga yg kau puja..aku cuma penulis
murahan yg terbiar di tepi jalan..karyaku.. hanya inspirasi picisan...
lebih murah dr pisang goreng..jalanan...jangan kan 10 judul dlm 1jam
satu bait saja ku habiskan berbulan bulan

ku tinggalkan isi hati ku untuk mu...ku titip kan coretan ku
di bilik mu..seandai nya kau mau...dan perlu..
luahan kata yg penuh luka..susun cerita yg tak bermakna
kadang tak sepasang mata pun ingin membaca..

inilah aku...inilah hati ku..inilah cerminku...
setiap bait yg kucurah,serumpun pilu yg ku luah
adalah rasa ku..adalah jiwa ku..adalah fikiran ku
aku tak mampu larii dari semua itu..karena itu adalah warna diriku

inilah aku ..inilah hatiku ..inilah cerminku..
aku tak memiliki kepandaian ..aku cuma ada keinginan
sepuluh jari kususun rapi..untuk ku pohon pada mu kasih
sekiranya kau taksudi.biarlah aku pegi membawa diri..

ku labuhkan luka yg ada ..ku leraikan derita di jiwa
kutinggalkan kasih dan cinta..sebagai kenangan kita bersama
selamat tinggal kekasih ..ku akhiri tulisan ini..
sebuah puisi picisan yg tak berarti

Tidak ada komentar:

Posting Komentar